بهترین غذاهای دنیا

بهترین غذاهای دنیا

 

برای اغلب ما غذا خوردن یک تفریح لذت بخش به حساب میاید . خوردن غذا، تنها برای پاسخ دادن به یکی از نیاز های اولیه انسانی نیست ؛ بلکه علاوه‌ بر نقشی که در سلامت جسمی و حتی روحی دارد ، یکی از جذاب‌ ترین و محبوب ترین  تفریح‌ ها به‌ شمار می‌ رود . به قول جرج برنارد شاو  عشقی خالصانه‌ تر از عشق به غذا وجود ندارد. از طرفی یک اصطلاح معروف وجود دارد که می‌ گوید غذا زبان مشترک تمام انسان‌ هاست و بین فرهنگ‌ های مختلف، رابطه برقرار می‌ کند. همچنین در زمینه گردشگری آشنایی با غذا های کشور های مختلف سبب میشود هوشمندانه تر سفر کنید و پیش از تعیین مقصد سفرتان ، دست کم با غذاهای معروف و خوشمزه برخی از نقاط دنیا آشنا شوید . به علاوه با آشنایی با بهترین ترین غذاهای دنیا  میتوانید   غذاهای متنوع تری  را در سبد غذایی خود قرار دهید.  کافی است فقط با مواد اولیه و طرز تهیه غذای موردنظر آشنا شوید که بتوانید  یک رژیم غذایی متنوع و جذاب را برای خود و خانواده تان تنظیم کنید. ما در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین غذاهای دنیا میپردازیم .

 

۱ – ماسامان کاری / تایلند

کاری ماسامان  یا ماسامان کاری یک غذای تایلندی است که به عنوان خوشمزه ترین غذای جهان شناخته شده است. این غذا که به عنوان پادشاه غذاها از آن یاد میشود شاید ظاهری دلنشین و لذیذ نداشته باشد اما طعم بی نظیر  آن باعث شده که به عنوان پادشاه غذاها و جزء بهترین غذاهای دنیا معرفی شود . بدون شک چشیدن بهترین غذای جهان می تواند تجربه ای لذت بخش و خاص برایتان رقم بزند . در پخت این غذا از گوشت مرغ یا گوشت گاو استفاده می شود و شما  حتی می توانید این غذای متفاوت  را درخانه به راحتی بپزید. این غذا که ترکیبی از سیب زمینی، سس ماهی، گوشت گاو یا مرغ، کاری و تمر هندی است در تایلند همراه با پلو سرو میشود و برعکس سایر غذاهایی که ریشه تایلندی-هندی دارند آن چنان تند نیست. در تهیه این غذا از ادویه هایی مثل زیره، جوز هندی، دارچین و فلفل قرمز خشک استفاده می کنند که مزه اسپایسی به کاری ماسامان میدهد .

کاری ماسامان با مرغ که اسم دیگر آن چیکن کاری تایلندی است در واقع نوعی از خورش است که تایلندی ها آن را با برنج باسماتی سرو می کنند. برای کاهش کالری این خوراک خوشمزه می شود از گوشت سینه مرغ استفاده کرد . کاری ماسامان از جمله غذاها ییست که به ذائقه و سلیقه غذایی ایرانی ها بسیار نزدیک است . در تهیه کاری ماسامان با گوشت قرمز باید از راسته گوساله خرد شده، دانه هل، میخک صد پر و سیر خرد شده استفاده کرد .

این غذا را در وعده های ناهار یا شام سرو میشود . با اضافه کردن ماست به مواد اولیه این غذا میتوان سرعت پخت آن را بالا برد . کاری ماسامان را می توان با پودر نارگیل، فلفل سبز و گشنیز تازه سرو کرد .

 

 

۲– پیتزا ناپلی / ایتالیا

دومین رتبه از بهترین غذاهای دنیا به پیتزا ناپلی ایتالیا تعلق دارد . پیتزا با طعم خاصی که دارد معمولا بیشتر ذائقه ها و سلیقه های غذایی را در برمیگیرد . این غذای محبوب در هر کشوری متناسب با ذائقه ی مردم آن کشور تهیه میشود اما در واقع اصل این غذا در کشور ایتالیا است .پیتزا ناپلی که روشی از پخت پیتزاست در ناپلی ایتالیا ابداع شده و اصیل ترین نوع پیتزاست  . ایبیکر رافائل اسپوزیتو، که در یک پیتزا فروشی در ناپل  کار می‌ کرد ، این نوع پیتزا را در سال ۱۸۸۹، برای پادشاه اومبرتو اول و ملکه مارگریتا ساووی که که برای سفر به ناپل رفته بودند،  اختراع کرد. اسپوزیتو به افتخار همسرش، آن را پیتزا مارگاریتا نام گزاشت . رنگهای این پیتزا رنگ های پرچم ایتالیا بود یعنی قرمز (گوجه فرنگی)، سفید (موزارلا) و سبز (برگ ریحان). این همان چیزی است که امروزه به عنوان پیتزای ناپلی شناخته می‌شود . خمیر پیتزا ناپلی نازک و صاف است و لبه های زخیم دارد که با آرد بسیار ریز، نمک و مخمر تهیه میشود . پخت این غذا بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان احتیاج دارد . همان طور که متوجه شدید این پیتزای اصیل ایتالیایی با آنچه ما در کشورمان به عنوان پیتزا از آن استفاده میکنیم متفاوت است و دارای مواد خیلی ساده تر و کمتری است .

 

 

۳-سوشی / ژاپن

 

سوشی یکی دیگر از بهترین غذا های دنیاست . این غذای شرقی که متعلق به کشور ژاپن است ترکیبی از برنج و ماهی است. سوشی انواع مختلف و متنوعی دارد از جمله نیگیری ،ساشیمی ،تماکی و ماکی که ماکی معروف ترین نوع آن هاست و دقیقا همان نوع سوشی است که مردم آن را به نام سوشی می‌ شناسند. در ماکی، برنج و سایر مواد داخل جلبک‌ های دریایی پیچیده می‌ شود.

اغلب مردم تصور می‌کنند که مواد اولیه سوشی ، ماهی خام است. اما  واقعیت این است که سوشی یک برنج سرکه‌ای است که با تعدادی مواد دیگر مخلوط می‌شود و ماهی آن هم میتواند پخته باشد هم خام. معمولا برای پخت سوشی به روش سنتی از ماهی خام وحشی و با کیفیت استفاده می شود اما استفاده از ماهی خام لزوما پیش نیاز این غذا نیست.

سوشی منبعی از اسیدهای چرب امگا ۳ سالم برای قلب است و کالری کمی دارد، تقریبا هیچ چربی در این غذا وجود ندارد و مصرف آن بسیار مفید است .

 

۴-اردک پکنی/چین

 

 چین کشوری پهناور و دارای تنوع غدایی بسیار بالایی است . حتما شما هم با شنیدن نام بعضی از غذاهای چینی و تصور خوردن آن ها بسیار متعجب شده اید . اما باید بگوییم اردک پکنی که غذایی چینی است یکی از بهترین غذاهای دنیا به شمار می رود . اردک پکنی غذای ملی چین است و به دلیل طعم خاص و طبخ ویژه اش محبوبیت بسیار بالایی دارد و به انتخاب اول توریست ها در کشور چین تبدیل شده است . این غذا که در اصل غذای پادشاهان چینی بوده و غذایی اشرافی به حساب می آید یک غذای کاملا گوشتی و کبابی است .اردک پکنی یا مرغابی پکنی همان طور که از اسمش معلوم است با گوشت اردک تهیه می شود .نکنه جالب اینکه پوست اردک در این غذا به قدری خوشمزه و محبوب است که گاهی حتی فقط پوست آن سرو میشود و گوشت آن خورده نمیشود .این غذا معمولا همراه با پیازچه، پنکیک، سس لوبیای شیرین و خیار چین تهیه میشود ۰

 

 

 

 

اگر به مطالب مربوط به غذا ها و خوردنی ها علاقه مندید میتوانید بخش سفر با خوشمزه ها را در سایت بلیط اینجا دنبال کنید .

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها